• Hoe verminder je stress op het werk? Inclusief ultieme tip!

    26 mei 2020 door Rutger Bruinenberg
    Tips voor het verminderen van stress zijn er in overvloed. Wat is stress eigenlijk? En wat is de ultieme tip voor het tegengaan van stress op het werk?
    Lees verder
  • Watch out at work: met deze Engelse versprekingen sta je voor schut

    19 mei 2020 door Rutger Bruinenberg
    Nederlanders verhaspelen de Engelse taal massaal. Onze koploper in Engelse versprekingen kennen we natuurlijk allemaal: Louis van Gaal. Is het een kwestie van tijd dat we de taal goed leren?
    Lees verder
  • Ajb.: 5 tips voor goed gebruik van afkortingen

    28 apr 2020 door Rutger Bruinenberg
    Teksten worden korter als je afkortingen gebruikt. Toch zijn afkortingen niet altijd fijn voor de lezer. Houd rekening met deze vijf vuistregels.
    Lees verder
  • 5 dingen die je niet moet doen in je eerste uur op het werk

    21 apr 2020 door Rutger Bruinenberg
    In de eerste uren van je werkdag ben je het meest productief. Profiteer daarvan! Vijf dingen die je in elk geval niet moet doen in dat eerste uur.
    Lees verder
  • Omgaan met cultuurverschillen op je werk

    14 apr 2020 door Rutger Bruinenberg
    We werken allemaal weleens samen met mensen uit andere culturen. Is het niet op je eigen afdeling, dan is het wel in projecten met klanten of relaties. Die diversiteit verruimt je blik en verrijkt je wereld. Tegelijkertijd zitten misverstanden in een klein hoekje. Succesvol samenwerken met andere culturen vergt wat oefening en vooral bewustzijn.
    Lees verder
  • Het gebruik van Engelse termen: not done of toch wel?

    08 apr 2020 door Rutger Bruinenberg
    Steeds vaker spreken we van ‘targets’ in plaats van ‘doelen’. ‘Outsourcen’ is het nieuwe ‘uitbesteden’. En we hebben geen ‘startoverleg’, maar een ‘kick-off’. Steeds vaker ‘overrulen’ Engelse termen onze Nederlandse taal. Hoe ga je daarmee om?
    Lees verder
  • Slecht geslapen? Zo kom je de dag toch goed door!

    01 apr 2020 door Rutger Bruinenberg
    Het overkomt ons allemaal weleens: zo’n nacht waarin je haast geen oog dichtdoet. Wanneer de wekker je ’s ochtends ruw verstoort denk je maar een ding: ‘Hoe kom ik deze dag door?’ De volgende tips helpen je om je dag zo fit mogelijk te doorstaan.
    Lees verder
  • Twijfel tussen ‘u’ en ‘je’? Gebruik deze vuistregels

    25 mrt 2020 door Rutger Bruinenberg
    Aanspreekvormen veranderen. Spraken we elkaar vroeger allemaal aan met ‘u’, tegenwoordig tutoyeren we sneller. Toch is dat niet in elke situatie even gepast. Twijfel jij ook wel eens tussen ‘u’ of ‘je’ in je brieven of e-mails? Met deze tips hak je makkelijk de knoop door.
    Lees verder
  • Werkt ‘het nieuwe werken’ ook voor jou?

    18 mrt 2020 door Rutger Bruinenberg
    Zelf je werktijden indelen? Werken vanuit huis of juist op kantoor? Op een vaste of een flexibele werkplek? Zomaar wat voorbeelden van het nieuwe werken, dat inmiddels allang niet meer zo ‘nieuw’ is. Wat zijn de voordelen en valkuilen? Tijd voor een frisse kijk op de zaak.
    Lees verder
  • Work smarter, not harder!

    11 mrt 2020 door Rutger Bruinenberg
    Alles uit je werkdag halen is wat anders dan zo veel mogelijk uren maken. Sterker nog: wie slim werkt, krijgt meer gedaan in minder tijd. Wil je elke dag met een voldaan gevoel je pc afsluiten? Begin dan met het aanleren van een aantal nieuwe gewoontes.
    Lees verder
  • 7 tips voor efficiënt e-mailen

    04 mrt 2020 door Rutger Bruinenberg
    E-mail: je kunt je geen leven zónder voorstellen. Tegelijkertijd is het medium een bron van problemen. We kunnen de stroom aan berichten nauwelijks aan en worden geleefd door onze inbox. Tijd besparen begint bij jezelf: met efficiënt e-mailen. Wij hebben 7 praktische tips voor je!
    Lees verder
  • 3 vragen die jij als Assistant zeker hoort aan je bureau

    26 feb 2020 door Rutger Bruinenberg
    Als managementassistent of secretaresse ben je een manusje van alles met multitalent. Of het nu gaat om je ondersteuning of taken op het gebied van project- of officemanagement. Soms lijkt het wel of je het hele kantoor draaiende houdt. Je collega’s weten dat ook, zelfs maar al te goed. Let maar op: deze drie verzoeken zijn het bewijs. Wedden dat jij ze herkent?
    Lees verder
  • To-do: lijstjes maken

    20 feb 2020 door Rutger Bruinenberg
    63% van de beroepsbevolking deed het in 2016 al: takenlijstjes maken. Behoor jij tot die groep? Mooi, ga zo door! To-do-lijsten besparen je tijd en vooral veel stress. Maar waar voldoet een goede to-do-lijst aan? Wij zetten een aantal tips voor je op een rijtje … eh, in een lijstje.
    Lees verder
  • De 4 grootste uitdagingen voor een Assistant

    20 feb 2020 door Rutger Bruinenberg
    Plof. Weer een stapel papieren op je bureau. En je had al twintig dingen op je planning staan. Het leven van een Assistant gaat niet altijd over rozen. Check hier vier uitdagingen waarmee je op kantoor te maken krijgt én hoe je ze kunt ‘handelen’. Herken jij ze?
    Lees verder
  • Ontwikkelingsmogelijkheden binnen Secretary Plus (part 3)

    17 dec 2019 door Saskia Lansbergen
    Saskia Lansbergen, Direct Team Assistant in Breda en omgeving, verteld over haar eigen ontwikkelingen middels ons opleidingsplatform. Iedere collega van Secretary Plus krijgt toegang tot het opleidingsplatform GoodHabitz waar onze collega's elke maand meer dan 100 verschillende cursussen kunnen volgen.
    Lees verder
  • Ontwikkelingsmogelijkheden binnen Secretary Plus (part 2)

    02 dec 2019 door Saskia Lansbergen
    Saskia Lansbergen, Direct Team Assistant in Breda en omgeving, verteld over haar eigen ontwikkelingen middels ons opleidingsplatform. Iedere collega van Secretary Plus krijgt toegang tot het opleidingsplatform GoodHabitz waar onze collega's elke maand meer dan 100 verschillende cursussen kunnen volgen.
    Lees verder
  • Ontwikkelingsmogelijkheden binnen Secretary Plus (part 1)

    11 nov 2019 door Saskia Lansbergen
    Saskia Lansbergen, Direct Team Assistant in Breda en omgeving, verteld over haar eigen ontwikkelingen middels ons opleidingsplatform. Iedere collega van Secretary Plus krijgt toegang tot het opleidingsplatform GoodHabitz waar onze collega's elke maand meer dan 100 verschillende cursussen kunnen volgen.
    Lees verder
  • Waar moet een goede assistant aan voldoen?

    15 okt 2019 door Rutger Bruinenberg
    Waar moet een goede assistant volgens ons aan voldoen? We hebben de vijf belangrijkste kenmerken op een rij gezet.
    Lees verder
  • Hoeveel spelvouten tel jij?

    26 sep 2019 door Rutger Bruinenberg
    Wegens de Dag van de Europese Talen willen wij alle lezers uitnodigen om hun taalkennis te testen. Hoeveel spelvouten tel jij?
    Lees verder
  • Henri vertelt over zijn ervaring met Secretary Plus

    09 aug 2019 door Rutger Bruinenberg
    Henri is een collega van Secretary Plus. En daar is hij trots op. Lees waarom hij voor Secretary Plus heeft gekozen en waarom hij in deze branche werkzaam is. Wij zijn trots dat wij Henri onze collega kunnen noemen.
    Lees verder