• Twijfel tussen ‘u’ en ‘je’? Gebruik deze vuistregels

    25 mrt 2020 door Rutger Bruinenberg
    Aanspreekvormen veranderen. Spraken we elkaar vroeger allemaal aan met ‘u’, tegenwoordig tutoyeren we sneller. Toch is dat niet in elke situatie even gepast. Twijfel jij ook wel eens tussen ‘u’ of ‘je’ in je brieven of e-mails? Met deze tips hak je makkelijk de knoop door.
    Lees verder
  • Werkt ‘het nieuwe werken’ ook voor jou?

    18 mrt 2020 door Rutger Bruinenberg
    Zelf je werktijden indelen? Werken vanuit huis of juist op kantoor? Op een vaste of een flexibele werkplek? Zomaar wat voorbeelden van het nieuwe werken, dat inmiddels allang niet meer zo ‘nieuw’ is. Wat zijn de voordelen en valkuilen? Tijd voor een frisse kijk op de zaak.
    Lees verder
  • Work smarter, not harder!

    11 mrt 2020 door Rutger Bruinenberg
    Alles uit je werkdag halen is wat anders dan zo veel mogelijk uren maken. Sterker nog: wie slim werkt, krijgt meer gedaan in minder tijd. Wil je elke dag met een voldaan gevoel je pc afsluiten? Begin dan met het aanleren van een aantal nieuwe gewoontes.
    Lees verder
  • 7 tips voor efficiënt e-mailen

    04 mrt 2020 door Rutger Bruinenberg
    E-mail: je kunt je geen leven zónder voorstellen. Tegelijkertijd is het medium een bron van problemen. We kunnen de stroom aan berichten nauwelijks aan en worden geleefd door onze inbox. Tijd besparen begint bij jezelf: met efficiënt e-mailen. Wij hebben 7 praktische tips voor je!
    Lees verder
  • 3 vragen die jij als Assistant zeker hoort aan je bureau

    26 feb 2020 door Rutger Bruinenberg
    Als managementassistent of secretaresse ben je een manusje van alles met multitalent. Of het nu gaat om je ondersteuning of taken op het gebied van project- of officemanagement. Soms lijkt het wel of je het hele kantoor draaiende houdt. Je collega’s weten dat ook, zelfs maar al te goed. Let maar op: deze drie verzoeken zijn het bewijs. Wedden dat jij ze herkent?
    Lees verder
  • To-do: lijstjes maken

    20 feb 2020 door Rutger Bruinenberg
    63% van de beroepsbevolking deed het in 2016 al: takenlijstjes maken. Behoor jij tot die groep? Mooi, ga zo door! To-do-lijsten besparen je tijd en vooral veel stress. Maar waar voldoet een goede to-do-lijst aan? Wij zetten een aantal tips voor je op een rijtje … eh, in een lijstje.
    Lees verder
  • De 4 grootste uitdagingen voor een Assistant

    20 feb 2020 door Rutger Bruinenberg
    Plof. Weer een stapel papieren op je bureau. En je had al twintig dingen op je planning staan. Het leven van een Assistant gaat niet altijd over rozen. Check hier vier uitdagingen waarmee je op kantoor te maken krijgt én hoe je ze kunt ‘handelen’. Herken jij ze?
    Lees verder
  • Ontwikkelingsmogelijkheden binnen Secretary Plus (part 3)

    17 dec 2019 door Saskia Lansbergen
    Saskia Lansbergen, Direct Team Assistant in Breda en omgeving, verteld over haar eigen ontwikkelingen middels ons opleidingsplatform. Iedere collega van Secretary Plus krijgt toegang tot het opleidingsplatform GoodHabitz waar onze collega's elke maand meer dan 100 verschillende cursussen kunnen volgen.
    Lees verder
  • Ontwikkelingsmogelijkheden binnen Secretary Plus (part 2)

    02 dec 2019 door Saskia Lansbergen
    Saskia Lansbergen, Direct Team Assistant in Breda en omgeving, verteld over haar eigen ontwikkelingen middels ons opleidingsplatform. Iedere collega van Secretary Plus krijgt toegang tot het opleidingsplatform GoodHabitz waar onze collega's elke maand meer dan 100 verschillende cursussen kunnen volgen.
    Lees verder
  • Ontwikkelingsmogelijkheden binnen Secretary Plus (part 1)

    11 nov 2019 door Saskia Lansbergen
    Saskia Lansbergen, Direct Team Assistant in Breda en omgeving, verteld over haar eigen ontwikkelingen middels ons opleidingsplatform. Iedere collega van Secretary Plus krijgt toegang tot het opleidingsplatform GoodHabitz waar onze collega's elke maand meer dan 100 verschillende cursussen kunnen volgen.
    Lees verder
  • Waar moet een goede assistant aan voldoen?

    15 okt 2019 door Rutger Bruinenberg
    Waar moet een goede assistant volgens ons aan voldoen? We hebben de vijf belangrijkste kenmerken op een rij gezet.
    Lees verder
  • Hoeveel spelvouten tel jij?

    26 sep 2019 door Rutger Bruinenberg
    Wegens de Dag van de Europese Talen willen wij alle lezers uitnodigen om hun taalkennis te testen. Hoeveel spelvouten tel jij?
    Lees verder
  • Henri vertelt over zijn ervaring met Secretary Plus

    09 aug 2019 door Rutger Bruinenberg
    Henri is een collega van Secretary Plus. En daar is hij trots op. Lees waarom hij voor Secretary Plus heeft gekozen en waarom hij in deze branche werkzaam is. Wij zijn trots dat wij Henri onze collega kunnen noemen.
    Lees verder
  • Deze 5 digitale tools helpen jou in je functie als Assistant

    07 mei 2019 door Rutger Bruinenberg
    Multi-tasken. Wie doet het niet als assistant? Het is bewezen dat een mens 7 “chunks” aan informatie tegelijk kan verwerken. Gelukkig leven wij in een digitale wereld en kunnen wij middels online tools ons aantal chunks aan informatie vergroten! We zetten 5 tools op een rij die jou kan helpen on the job! Kan het nog mooier, hoor ik je denken. Zeker! Want alle tools zijn gratis.
    Lees verder
  • ‘Dream a future’

    16 apr 2019 door Eelkje van der Veen
    Als klein meisje was ik al onderzoekend en avontuurlijk. Ik ben opgevoed met de filosofie: ‘als je iets wilt, ga er dan voor!’. Dit gold eigenlijk voor alles wat ik deed. Zo heb ik onder andere het avontuur gezocht in reizen. Ik was net 21 jaar en ging met een vriendin drie maanden werken op een Summercamp in de staat Maine in Amerika. Een fantastische tijd, waar ik veel van heb geleerd.
    Lees verder
  • Gebruik jij deze sneltoetsen ook?

    16 apr 2019 door Annette Oostermeijer
    We kennen het allemaal, je wilt even weglopen van je plek en denkt dat het niet nodig is om je laptop te locken. Toch kun je dit voor de zekerheid beter wel doen.
    Lees verder
  • "De klik was er, net als ruim 13 jaar geleden, direct weer"

    21 mrt 2019 door Petra van der Graaf - Hageman
    Mijn eerste kennismaking met Secretary Plus was in 2006. Ik was op zoek naar een andere baan en kwam per toeval in aanraking met het kantoor van Secretary Plus in Arnhem. Het team van Arnhem heeft mij destijds enorm geholpen om te ontdekken waar mijn kracht lag.
    Lees verder
  • Growth hacking and recruitment

    26 jun 2018 door Stephanie Pereboom
    Growth Hacking and recruitment, hoe brengt Stephanie Pereboom Online Marketeer bij USG Business Services deze samen.
    Lees verder
  • Verschillende mensen, verschillende wensen

    15 mrt 2018 door Daphne Laurens
    Als Direct Team Assistant bij Secretary Plus werk je op projectbasis bij een opdrachtgever. In deze rol heb je dus regelmatig met nieuwe en verschillende mensen te maken. Hoe ga je om met deze verschillende collega’s en hoe kan je zo goed mogelijk werk blijven leveren?
    Lees verder
  • De "Perfect Match"

    24 jan 2018 door Babette Christoforou van der Schraaf
    Is het tijd voor de zoektocht naar juist die ene nieuwe fantastische baan, als aanvulling op een mooi CV, of wellicht omdat het tijd is om verder te ontwikkelen? Juist nu met alle nieuwe ontwikkelingen die elkaar razendsnel opvolgen blijven wij ons vernieuwen in ons vak, de arbeidsmarkt is goed dus kansen te over om die “Perfect Match” te vinden.
    Lees verder