Deze 5 digitale tools helpen jou in je functie als Assistant

May 7, 2019, 11:22 AM by Rutger Bruinenberg
Multi-tasken. Wie doet het niet als assistant? Het is bewezen dat een mens 7 “chunks” aan informatie tegelijk kan verwerken. Gelukkig leven wij in een digitale wereld en kunnen wij middels online tools ons aantal chunks aan informatie vergroten! We zetten 5 tools op een rij die jou kan helpen on the job! Kan het nog mooier, hoor ik je denken. Zeker! Want alle tools zijn gratis.

 

1. Wunderlist
Dit handige tooltje helpt jou herinneren wanneer je welke afsprak hebt. Stel je afspraken in en laat de tool de rest doen!

2. Trello
My personal favorite. Trello is een online tool die het heel makkelijk maakt om taken te noteren voor jezelf en/of anderen die ook lid zijn. Het is opgedeeld in lijsten en kaarten. De lijst is aanpasbaar en de aangemaakte kaarten zijn taken die je die dag, week of maand hebt. 

3. Office 365 Planner
Vaak komt het voor dat men met Windows werkt. Wanneer er gebruik wordt gemaakt van cloudapplicaties dan is Planner een goed redmiddel wanneer je door de bomen het bos niet meer ziet. Je kan -net als bij Trello- werken met lijsten en kaarten, in deze tool noemen ze de lijsten buckets. Verder is het soortgelijk

4. Canva
Voor de ervaren Paint-gebruiker, zal er een wereld open gaan met Canva. Deze tool is niet alleen super gebruiksvriendelijk, maar biedt ook de mogelijkheid om gemakkelijk logo’s te maken en foto’s te bewerken.

5. Typeform
Verstuur je wel eens een evaluatieformulier of een vragenlijst uit? Wil je dit net even wat hipper vormgeven, maar niet vast zitten aan dure contracten? Met Typeform voeg je gemakkelijk vragen toe aan je formulier en worden alle resultaten overzichtelijk weergegeven.

Nu weten we dat nieuwe dingen altijd spannend zijn. Mocht je overwegen om een van deze tools te proberen, dan kunnen we je geruststellen. Elke tool neemt jou interactief mee in hoe de vork in de steel zit! Ken jij nog een andere tool die ook in deze lijst hoort? Laat het ons weten!