6 tips om jouw carrieredoelen te bereiken met personal branding.

Dec 15, 2016, 15:22 PM by Marion van Happen
Een missie van Secretary Plus is het beste in onze assistants naar boven halen door middel van ontwikkeling. Dit doen wij met een blended learning programma, oftewel on- en offline gecombineerd.

Marlou Greeuw en Nancy Poleon over het belang van Personal Branding.

Een missie van Secretary Plus is het beste in onze assistants naar boven halen door middel van ontwikkeling. Dit doen wij met een blended learning programma, oftewel on- en offline gecombineerd. Als onderdeel van dit programma biedt Secretary Plus samen met BrandedU een uniek personal branding programma aan voor assistants.

Marlou Greeuw, Manager Solutions bij Secretary Plus, en Nancy Poleon, oprichtster van BrandedU, zijn actief bezig om de samenwerking tussen BrandedU & Secretary Plus verder te optimaliseren. Hun focus ligt op het creëren van unieke waarde voor alle assistants in Nederland. Ze willen door onder andere seminars, assistants in aanraking laten komen met personal branding en handvatten bieden zodat zij zichzelf kunnen presenteren op een manier die bij hen past. Volgens Nancy Poleon heeft personal branding te maken met “waar jij bekend om wilt staan, wat je wilt dat mensen over je zeggen”? Het is haar doel om de assistants van Secretary Plus de tools te geven om zichzelf zichtbaar te maken en zo hun carrièredoelen te bereiken.

Marlou Greeuw heeft dagelijks contact met organisaties en assistants in Nederland en weet wat er speelt binnen het vak van de assistant. Personal branding speelt hierbij een steeds grotere rol. De assistant van 2015 is namelijk zichtbaar, weet wat zij wilt en weet hoe zij anderen kan helpen. Volgens Marlou en Nancy heeft de huidige ambassadrice van het vak van assistant, Jeanine Schouwenaars, een inspirerende personal brand. Jeanine is winnares van de Expect More Award 2015. Deze award is in het leven geroepen door Secretary Plus om assistants, die elke dag weer een topprestatie leveren, in de spotlights te zetten. 

Tips voor een sterke personal branding
Jeanine viel op tussen alle aanmeldingen voor de Expect More Award 2015 door haar positiviteit, haar power en haar personal branding mindset. Ze liet met trots zien wie zij was.
De sterke personal brand van Jeanine heeft te maken met de volgende 6 redenen. 

  1. Jeanine weet wat ze wilt en heeft een duidelijk doel voor ogen. Ze wilde een internationale carrière en ging ervoor. Focus je op jouw doelen en laat je niet afleiden.
  2. Ze heeft een personal brand inspirator. In haar aanmelding liet ze ons weten geïnspireerd te raken door het personage van Donna uit de tv serie Suits. Donna is alwetende, heeft snel door wat de mensen waar ze mee werkt nodig hebben, is super slim en komt snel in actie.
  3. Jeanine weet wat haar onderscheidende factoren zijn en focust zich op datgene waar ze goed in is.
  4. Ze durft op te vallen, Jeanine heeft in het kader van het finaletraject van de Expect More Award een website gebouwd van zichzelf als ambassadrice. Ze viel hierdoor meteen op!
  5. Jeanine laat zich niet weerhouden door beperkende gedachten, ze durft uit haar comfortzone te treden. Op 5 november jl. gaf ze haar allereerste presentatie als ambassadeur over haar carrière om leerlingen van het Zadkine College te inspireren. Ze vond het spannend, maar wist dat ze hierdoor  persoonlijk kon groeien, ze had immers weer een nieuw carrièredoel bereikt.
  6. Ze heeft haar kernwaarden gedefinieerd. Ze heeft lef, maakt ook gebruik van andermans kwaliteiten, begrijpt dat haar verschijning telt (dress to impress), is resultaat gericht en krijgt dingen snel voor elkaar. En als aller belangrijkste: ze geloof in authenticiteit. Wees jezelf en vorm je eigen merk.